Educant en alimentació, nutrició, gastronomia i habilitats culinàries

Objectiu:

Compartir experiències en matèria d’educació en alimentació, nutrició, gastronomia i habilitats culinaries, així com sensibilitzar a la comunitat educativa i en general a tota la població sobre la importància d’educar en uns hàbits alimentaris i gastronòmics saludables i que estiguen en la línia de la cuina i la gastronomia de proximitat, en garantir i promoure la sustentabilitat del sistema alimentari.

La iniciativa s’ha d’emmarcar en la continuïtat de les activitats del D*na-Fòrum que tingué lloc al CdT de Dénia el passat mes de novembre de 2019, i on es va acordar el compromís d’implementar, de forma experimental i en els centres educatius de primària i secundària de la Marina Alta, una assignatura sobre cuinar i aprendre a menjar amb els pressupostos de la cultura i la dieta mediterrània.

28 d’octubre (de 17h a 19:30h)

Conferència: Cultura alimentària mediterrània. – A càrrec de María Roser Cabrera González. Professora i etnòloga.

Conferència: Educar en alimentació i nutrició: l’experiència en la Universitat d’Alacant. – A càrrec d’Eva María Trescastro López i Alba Martínez García. Professores del Departament d’Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública i Història de la Ciència de la Universitat d’Alacant.

4 novembre (de 17h a 18h)

Conferència: “Comer bien en la escuela. La gastronomía y su papel en la mejora de la nutrición.” – A càrrec d’Antonio Mateos Jiménez, doctor en Biologia i professor titular del Departament de Pedagogia de la Universitat de Castilla-La Mancha (UCLM). Seminari Permanent de Gastronomia, Educació i Salut. President de l’Acadèmia de Cultura Gastronòmica de Castilla La Mancha.

11 de novembre (de 17h a 18h)

Conferència: “Programa de Alimentación, Nutrición y Gastronomía para Educación Infantil (PANGEI). El gusto es mío.” – A càrrec de José Manuel Ávila. Director General de la Fundació Espanyola de Nutrició (FEN). Càtedra de Gastronomia. Universitat Alfonso X El Sabio.

18 de novembre (de 17h a 19:30h)

Conferència: La implementació de la cultura gastronòmica i dels hàbits culinaris a les aules. L’experiència de l’IES Maria Ibars. – A càrrec de Marisa Ballester Cap d’estudis de la secció d’hostaleria i turisme a l’IES María Ibars.

Conferència: Gastronomia i educació alimentària i nutricional. L’experiència del seminari-taller sobre tradicions culinàries i alimentació saludable i dels tallers del gust. – A càrrec de María Torrmo-Santamaria i Josep Bernabeu-Mestre. Professors del Departament d’Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública i Història de la Ciència de la Universitat d’Alacant.

25 de novembre (de 17h a 18h)

Conferència: “Deconstructing Education. Creative and inclusive schools in gastronomic cities.” A càrrec de Blanca Rosell. Col·legi el Pou de la Muntanya de Dénia.

2 de desembre (17h a 18h)

Conferència: Ensenyant a menjar cuinant els nostres plats tradicionals. Taller pràctic a càrrec dels cuiners Evarist Miralles (CDT de Dénia), Pep Romany (Pont Sec) i Inés Cardona (cuinera del territori).

9 de desembre (17h a 18h)

Conferència: “PROFRUVE: programa de intervención escolar para el fomento del consumo de fruta y verdura.” A càrrec de Bittor Rodríguez i María Arrizabalaga López. Departament de Farmàcia i Ciència dels Aliments de la Universitat del País Basc. Grup d’investigació Nutrició i Obesitat del CIBEROBN (Institut de Salut Carlos III).

Conferència: Caminant cap a propostes per a una alimentació agroecològica en l’Escola. A càrrec de José Manuel Bisetto (productor ecològic).

16 de desembre (17h a 18h)

Conferència: Cuinant el futur en l’escola (fusió DNAfòrum). La paradoxa del menjar en el segle XXI. A càrrec de Miguel Ángel Civera Menéndez Biòleg, expert en desenvolupament local i assessor de l’Oficina de la Innovació i la Creativitat de Dénia.

13 de gener 2021 (17h a 18:30h)

Conferència: “La alimentación escolar saludable: el ejemplo del Colegio Público de Huchillo de Orihuela.” Ponents: Joaquín Marza Mercé: director del Col·legi Públic de Hurchillo (Oriola); María Eugenia Galiana Sánchez: professora titular del Departament d’Infermeria Comunitària Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat d’Alacant; Nuria Rico Sapena: graduada en enginyeria agroalimentària i agroambiental, llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments, màster en Nutrició i alumna del programa de doctorat de Ciències de la Salut de la Universitat d’Alacant.

Col·labora: