Inauguració de l’exposició “espècies, l’univers del sabor”.

El museu de la Universitat d’Alacant MUA acollirà del 31 de gener al 7 d’abril l’exposició: “Espècies. L’Univers del sabor- Espècies. L’Univers del gust”, organitzada per la Càtedra Carmencita d’Estudis del Sabor Gastronòmic.

A causa de la seva aparença insignificant, la seua reduïda grandària i el seu escàs preu, ningú diria que les espècies han tingut tant de poder a l’hora d’influir en la nostra història. A més d’aportar caràcter i personalitat als nostres plats, han servit com a moneda de canvi, impulsant la conquesta de territoris, provocant guerres i transformat els nostres hàbits socials.

L’exposició mostra com les herbes culinàries i les espècies posseeixen un elevat valor cosmètic i medicinal i ens sedueixen pel seu poder aromàtic i sàpid, capaç de millorar les qualitats organolèptiques de les nostres receptes, transformant la matèria primera més humil, incrementant el seu sabor, color i aroma. No obstant això, la nostra atracció cap a elles es deu al fet que posseeixen un aire misteriós. Exòtiques, oriündes de terres llunyanes i desconegudes quan arribaven amb vaixell o en caravana venien acompanyades de supersticions i mites que els atribuïen poders màgics i miraculosos. Els mercaders que comerciaven amb elles contribuïen a augmentar la seva llegenda amb narracions inventades per a preservar el seu lucratiu negoci davant possibles competidors.

“Espècies, l'univers del gust”.

L’exposició que ocupa prop de 300m2 i compte sis taules didàctiques podrà visitar-se de dilluns a divendres de 9.00-20.00h. i dissabtes i diumenges de 10.00-14.00 h. Entrada lliure. També pot consultar-se en el catàleg virtual de l’exposició allotjat en la pàgina www.catedracarmencita.ua.es.

Des de la seva posada en marxa al novembre de 2017, la càtedra Carmencita d’Estudis del sabor Gastronòmic, creada gràcies a un conveni de col·laboració entre la Universitat d’Alacant i la coneguda empresa Carmencita, líder en el mercat de la  comercialització d’Espècies, entre altres activitats, ha organitzat la “Primera Jornada d’Estudis interdisciplinaris sobre gastronomia” i en aquest moment treballa en col·laboració amb la Fundació CAM en la recuperació i posada en valor del llegat de l’escriptor gastronòmic i col·laborador del periòdic Informació, Antonio González Pomata.