Josep Bernabeu acadèmic d’honor de l’Acadèmia de Cultura Gastronòmica de Castella-la Manxa

La Junta Rectora de l’Acadèmia de Cultura Gastronòmica de Castella-la Manxa ha aprovat per unanimitat el nomenament del doctor en Medicina i catedràtic d’Història de la Ciència de la Universitat d’Alacant, Josep Bernabeu Mestre, com a acadèmic d’honor.

Bernabeu ha destacat després de conèixer-se la notícia que “l’Acadèmia de Cultura Gastronòmica de Castella-la Manxa està intentat fer les coses de manera diferent a com ho han fet fins ara les acadèmies de gastronomia i tracta d’aportar una mirada holística. És significatiu que parlin de cultura gastronòmica i no sols de gastronomia i a més està molt lligada al món acadèmic”.

El nou acadèmic d’honor de l’acadèmia manxega ha explicat que “el nomenament ha estat una sorpresa” i ha agraït el nomenament que ha qualificat de “privilegi” tant a l’acadèmia com al seu president, Antonio Mateos Jiménez.

Josep Bernabeu-Mestre –Pego (Alacant), 1957-, és doctor en Medicina i catedràtic d’Història de la Ciència de la Universitat d’Alacant. Des de 2017 dirigeix la Càtedra Carmencita d’Estudis del Sabor Gastronòmic i des de juliol de 2018 el Centre de Gastronomia del Mediterrani UA-Dénia (GASTERRA).