Els alumnes del GRAU EN GASTRONOMIA I ARTS CULINÀRIES visiten punts clau de la Marina Alta.

Del 27 de gener al 6 de febrer del 2020 els alumnes de primer any del GRAU EN GASTRONOMIA I ARTS CULINÀRIES s’han traslladat a la Marina Alta per a cursar l’assignatura d’immersió i experimentació en gastronomia. Aquesta assignatura s’enquadra com a bàsica dins del bloc d’assignatures de Ciència i Tecnologia Culinària. En aquesta assignatura es tracten de manera pràctica tècniques bàsiques de cuina que ajuden l’alumne a desenvolupar-se en una cuina amb les tècniques culinàries.

LA MARINA ALTA, TERRITORI GASTRONÒMIC

Per a això s’ha comptat amb la participació d’institucions referents a la Marina Alta com l’Oficina de la innovació i la Creativitat-Ciutat UNESCO Creativa de la Gastronomia, l’hotel Dénia Marriott La Sella Golf Resort & Spa i la Confraria de Pescadors de Dénia.

La formació teòric/pràctica s’ha dut a terme en el CdT Marina Alta de Dénia sota la coordinació del professor de la Universitat d’Alacant, David Roca; mentre que la immersió gastronòmica ha comptat amb la coordinació de l’Oficina de la innovació i la Creativitat-Ciutat UNESCO Creativa de la Gastronomia, la qual ha presentat el projecte Dénia ciutat creativa de la Gastronomia per la UNESCO i el pla d’acció Dénia & Marina Alta Tasting Life, a més d’organitzar visites a punts estratègics perquè els alumnes coneguen la realitat del dia a dia d’un gran hotel i de la llotja de Dénia.

L’hotel Dénia Marriott La Segella Golf Resort & Spa ha estat el lloc triat perquè els alumnes de la Universitat d’Alacant coneguen el funcionament logístic de cuines d’altes prestacions i els protocols d’actuació en els salons d’un cinc estrelles.

Per a tancar l’estada dels alumnes a Dénia, el lloc triat va ser la llotja de la ciutat. En aquest espai de referència per a la gastronomia local, els alumnes han pogut conèixer de primera mà la cadena de valor i logística de la distribució dels productes de la mar sota uns elevats criteris conservació i tracte al producte.