El Centre de Gastronomia del Mediterrani GASTERRA rep el premi a la Innovació Gastronòmica.

La plataforma empresarial Unidos 8 de marzo, composta per un nombrós grup d’empreses associades de diferents sectors productius de la província d’Alacant, concedeix el premi U8M a la innovació en gastronomia al Centre de Gastronomia del Mediterrani GASTERRA de la Universitat d’Alacant.

Aquests premis tenen l’objectiu de reconèixer a diferents col·lectius, empreses i institucions pel seu treball en la promoció de l’economia alacantina i formen part d’un programa d’activitats encaminat a crear un ecosistema empresarial que potencie la col·laboració entre autònoms, comerciants, grans superfícies i institucions facilitant la projecció de l’economia.

La gala de lliurament de premis que ha tingut lloc a l’Auditori de la Nucia, va estar presidida per l’alcalde d’aquest municipi Pedro Lloret Ortuño i ha comptat amb nombrosa presència d’empresaris i autoritats polítiques i institucionals de la província.

El director de GASTERRA i catedràtic d’història de la Ciència, Josep Bernabeu Mestre, va rebre el premi de mans del professor Francisco Monllor que actuava en representació de l’empresari alacantí Joaquín Selma. Bernabeu va agrair aquest guardó i va destacar que: “Des de Gasterra volem posar èmfasi en el concepte de la gastronomia com una cadena de valor que permet obrir oportunitats a molts sectors de l’activitat econòmica i empresarial, complint així amb una de les funcions bàsiques de la universitat com és la recerca i la transferència de coneixement”.

El Centre GASTERRA, creat fa a penes un any en aliança col·laborativa amb Turisme Comunitat Valenciana i l’Ajuntament de Dénia té com a objectius l’avanç en el coneixement, la innovació, el desenvolupament tecnològic, la recerca i la transferència del coneixement en el camp de les Ciències Gastronòmiques.

El Centre GASTERRA, creat fa a penes un any en aliança col·laborativa amb Turisme Comunitat Valenciana i l’Ajuntament de Dénia té com a objectiu l’avanç en el coneixement, la innovació, el desenvolupament tecnològic, la recerca i la transferència del coneixement en el camp de les Ciències Gastronòmiques.