Presentació del llibre Gastronomía alicantina.

“Llegir en clau gastronòmica” és un cicle de conferències i activitats organitzat pel Centre de Gastronomia del Mediterrani – GASTERRA amb la col·laboració de Turisme Comunitat Valenciana – L’Exquisit Mediterrani, Ajuntament de Dénia, l’Oficina de la Innovació i la Creativitat-Ciutat UNESCO Creativa de la Gastronomia i la Biblioteca Municipal de Dénia, amb el qual es pretén donar a conèixer obres literàries en què la gastronomia és la protagonista.

El dia 10 d’abril es va presentar l’obra Gastronomia alacantina, edició facsímil de les obres de José Guardiola Ortiz, 1872-1946. Es tracta d’un treball que forma part de la col·lecció de gastronomia del Servei de Publicacions de la Universitat d’Alacant, fruit de l’esforç de tres professors de la mateixa universitat —Josep Bernabeu Mestre, Vanesa Cortés Serrano i Eva Maria Trescastro— per intentar recuperar la figura d’un gran gastrònom de principis de segle XX, José Guardiola i Ortiz, conegut pel pseudònim “Un cocinero en la retaguardia”.

Gastronomia alacantina és un homenatge a la figura de Guardiola, amb el qual es reedita una de les seues obres publicades dos anys abans de morir. Aquesta reedició permet una justa recuperació de la seua figura com a profund coneixedor de la gastronomia alacantina i precursor de moltes de les qüestions cabdals que, a dia de hui, giren al voltant dels estudis culinaris estatals i locals, com són la promoció d’uns hàbits saludables basats en una dieta mediterrània i autòctona, i el paper principal de la gastronomia com a motor econòmic d’una regió.

L’obra la va presentar el coautor i director de GASTERRA-UA-Dénia, Josep Bernabeu Mestre, acompanyat a la taula per Llúcia Signes, directora de la Biblioteca Municipal de Dénia, Josep Forcadell, director del Servei de Publicacions de la UA, Ángeles Ruiz, periodista gastronòmica i membre de GASTERRA, i Evarist Miralles, reconegut cuiner del restaurant “El Nou Cavall Verd de Laguar”.

La presentació va tindre lloc a la Biblioteca Municipal de Dénia, al carrer Sant Josep, núm. 6, el dimecres 10 d’abril a les 20.00 h.